Ta strona korzysta z plików cookies, zgodnie z Polityką Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na działanie plików cookies, w zakresie zgodnym z bieżącymi ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Kliknij przycisk "Polityka cookies" aby zapoznać się z jej treścią lub przycisk "Zamknij" aby ta informacja nie pojawiała się więcej.

Porady

Jak opisać wady, uszkodzenia, niezgodności lub braki mebli?

  •  Publikacja 08 sierpnia 2024 roku

Do wykonania konsultacji technicznej konieczne jest wypełnienie formularza z pytaniami dotyczącymi realizacji oraz wskazanie listy istniejących wad, uszkodzeń, niezgodności oraz braków. Każdy z mankamentów winien zostać opisany tak aby w sposób możliwe jednoznaczny opisywał którego elementu dany mankament dotyczy oraz jaki jest jego zakres i charakter.

Nie jest konieczne aby opis mankamentów zawierał techniczne określenia. Opis powinien być możliwe krótki i hasłowy natomiast powinien w jednoznaczny sposób opisywać wadliwą, uszkodzoną, niezgodną lub brakującą część mebla.

Przed dokonaniem opisu sugerujemy zapoznanie się z ogólnie przyjętymi nazwami poszczególnych elementów mebli oraz definicjami kategorii wad.

Przykłady części składowych mebli:

  • front - czyli przednia eksponowana część mebli,
  • korpus - czyli podstawa i szkielet każdego mebla,
  • wieniec dolny i górny – czyli element stanowiący podstawę lub górę korpusu mebla,
  • cokół – czyli element znajdujący się w styku z podłogą budynku,
  • korona – czyli ozdobny element znajdujący się nad meblami,
  • blenda – czyli element dystansujący meble od siebie lub od ścian budynku,
  • półka – czyli element służący do przechowywania przedmiotów,
  • blat - czyli płaskie powierzchnie robocze montowane na górnej części korpusów meblowych,

Poniżej znajdują się definicje kategorii wad:

  • wada to problem, który ujawnia się najczęściej po montażu i najczęściej powoduje utratę funkcji danego elementu mebla lub całego zestawu meblowego wada przenosi swój wpływ na różne walory wyrobów takich jak użytkowe, magazynowe, estetyczne, ergonomiczne, trwałości a nawet i generując degradację materiałów lub bezpośrednie zagrożenie użytkowe,
  • uszkodzenie to problem, który powstaje na etapie transportu, montażu lub użytkowania i może, ale nie musi powodować utraty funkcji danego elementu mebla bądź całego zestawu i może mieć wpływ na wiele jego walorów (j.w.),
  • niezgodność to problem, który ujawnia się najczęściej podczas montażu wyrobu i najczęściej związany jest z niepoprawnym wymiarem, kształtem, kolorem lub wzorem, może, ale nie musi powodować utraty funkcji danego elementu mebla bądź całego zestawu i może mieć wpływ na wiele jego walorów (j.w.),
  • brak to problem, który ujawnia się najczęściej podczas montażu lub po jego zakończeniu. Powstaje w wyniku niedokończenia realizacji i najczęściej związany jest z brakiem konkretnego elementu mebla bądź wieloma elementami mebli. Brak może mieć wpływ na utratę wielu funkcji danego elementu mebla bądź całego zestawu meblowego, może też mieć wpływ na wiele jego walorów (j.w.).

Przykłady opisów wad znajdują się poniżej:

  • Przykład opisu wady: zacinająca się szuflada pod piekarnikiem,
  • Przykład opisu uszkodzenia: uszkodzona płaszczyzna frontu szuflady pod piekarnikiem,
  • Przykład opisu niezgodność: niezgodny kolor frontu szuflady pod piekarnikiem,
  • Przykład opisu braku: brak frontu szuflady pod piekarnikiem.
Zobacz wszystkie

Rzeczoznawca Meble

Uważasz, że dostarczono Ci meble obarczone wadami? Wyślij do nas zgłoszenie! Twoją sprawą zajmie się specjalista, który jest Rzeczoznawcą do spraw mebli z uprawnieniami Biegłego Sądowego. Rzeczoznawca wykona dla Ciebie konsultacje techniczne lub opinię techniczną.

Godziny pracy

Poniedziałek - piątek: 9-16
Sobota: nieczynne
Niedziela: nieczynne
Wszelkie prawa zastrzeżone.   Polityka cookies   Polityka prywatności   Regulamin
Realizacja serwisu BSCG sp. z o.o.